Kryteria oceny | Objaśnienie | Maks. liczba punktów | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | y | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | Liczba punktów | Komentarze | ||||||||||||||||||||||||
grupa G1 | grupa G2 | grupa G3 | grupa G4 | grupa G5 | grupa G6 | grupa G7 | grupa G8 | grupa G9 | grupa G10 | grupa G11 | grupa G12 | grupa G13 | grupa G14 | grupa G15 | grupa G16 | grupa G17 | grupa G18 | grupa G19 | grupa G19 | grupa G20 | grupa G21 | grupa G22 | grupa G23 | grupa G24 | grupa G25 | grupa G26 | grupa G27 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Projekt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ogólny opis systemu (wizja) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel systemu | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Udziałowcy (i ich cele) | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | cele średnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Granice systemu | 2 | 1 | 2 | 1 | Aktorem jest też odbiornik (ogólnie każde urządzenie wejściowe i wyjściowe) | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | potwierdzenie e-mail, też aktor. Strzałki powinny być asocjacjami | 2 | 2 | 1 | szlaban, kamera? | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lista możliwości (oraz diagram czynności) | 4 | 3 | 3 | W miarę możliwości jeden proces, uwzględniający także takie operacje, jak poprawianie ocen przez dziekanat… | 3 | Diagram czynności miał mieć granulację czynność=przypadek użycia | 3 | join nie synchronizuje XOR a gdyby odwołać wizytę? | 4 | 4 | 4 | 2 | Raczej diagram powinien pokazywać rezerwowanie, wpłacanie zaliczek, anulowanie, meldowanie… | 4 | Płacenie rachunków powinno uwzględnić równoległość i to, że ostatecznie najemca może ich nie zaplacić… | 2 | diagram czynności? | 3 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
No właśnie - nie da się anulować. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 11 | 8 | 10 | 9 | 9 | 11 | 11 | 11 | 8 | 11 | 9 | 8 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Analiza dziedziny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Identyfikacja klas wraz z atrybutami (metodami) | 8 | 6 | 6 | Nie bardzo widać podział specjalność=zbiór semestrów=zbiór przedmiotów. Czym jest dziennik? | 7 | Powinien być Beacon i Nadajnik, a nie rejest (zbiór obiektów) | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | zwykle cena zależy od okresu, typ pokoju jest w cenniku, itp.. | 7 | Ze względów cywilno-prawnych z wynajmem wiąze się umowa. Umowa (nawet ustna) wynajmu powinna mieć określony czas trwania (np. październik-lipiec) lub być zawarta na czas nieokreślony. Kaucja? | 8 | 7 | zdjęcia? | 4 | W temacie były literacje, problemy, funkcjonalności | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Związki (krotności i nazwy ról) | 5 | 0 | brak diagramu | 4 | Zazwyczaj prowadzący jest przypisany do jednostki org. (katedry, wydziału) | 3 | Przejście: dwie strefy, obecność: pracownik-strefa | 5 | 5 | Param - pomiar | 5 | 5 | 4 | role? Dane klienta-rezerwacja | 5 | 5 | 3 | role | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stany | 2 | 2 | 2 | 1 | Czy rejestr może być nieprzypisany? Można oczekiwać np.. Stanów beacona: aktywny, nieaktywny, zepsuty? | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | wybór parametrów nie jest stanem rezerwacji, kandydaci na stany na diagramie klas. | 2 | 2 | 1 | Może pobyt? | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Słownik | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | Mam wątpliwości, czy lokal to np.. Mieszkanie czy pokój w mieszkaniu? Wygląda, że mieszkanie, wtedy system raczej powinien zapisywać stawkę wynajmu i udział w zuzyciu mediów. Ok. u najemcy. | 0 | To nie miał być słownik danych DeMarco, ale wyjaśnienie pojeć (widocznych jako klasy) z dziedziny problemu | 2 | Pobyt to niekoniecznie czas, raczej zdarzenie, które ma czas jako atrybut | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 18 | 10 | 12 | 14 | 17 | 18 | 18 | 18 | 14 | 17 | 15 | 13 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Specyfikacja wymagań | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kompletność (według diagramu) | Czy możliwa funkcjonalność jest pokryta przypadkami użyca. Aktorzy. | 5 | 4 | 5 | 3 | Brakuje PU, dla których bodźcem jest odbiornik: pojawia się odczyt, następuje przypisanie do strefy, odpalane są reguły, generowane zdarzenia…. Zostały same PU zarządcze | 3 | Jeśli system ma wysyłać SMS/e-mail (diagram czynności) to brakuje aktorów/PU | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | Raczej tak, ale kompletny system powinien np. pozwalać prześledzić kończące się umowy, wprowadzać wypowiedzenia, itp.. | 4 | Raporty, statystyki? | 3 | Brak aktorów (czujniki i siłowniki są aktorami) | 2 | Cytując temat: możliwość
zdefniowania wielu projektów możliwość definiowania funkcjonalności (cech systemu) do zaimplementowania podział na zadania, ich szacowanie oraz monitorowanie stanu realizacji definiowanie iteracji i punktów kontrolnych zarządzanie zespołem (definiowanie członków i ich kompetencji) przydział członków zespołu do zadań zgłaszanie i rozwiązywanie problemów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawność relacji | Czy relacje mają uzasadnienie powtarzalnością działań lub rozszerzeniem | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | PU nie może równocześnie rozszerzać dwóch innych | 1 | 1 | 1 | konkretnie jeakie to relacje? Include | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jakość i forma scenariuszy (5 scenariuszy) | Czytelność zidentyfikowny aktor, prewarunki, czy wyczerpujące itd.. | 15 | 7 | Publikacja to dwa PU. Nie ma zrealizowania na diag., tylko 3 secenariusze | 13 | UC1.3 jakaś pętla (wproawdzamy oceny) UC1.5 jak po liście studentów ma się pojawić grupa | 8 | Tab 6 - jakie dane są błędne? Jaką postać ma treść reguły i co to są błędne dane? Tab8 - jakie to pola? Tab9 - jakie dane są "odpowiednie". Ogólnie - miał być dialog system-aktor | 12 | Należało opisać 5 PU, ale za to dokładniej, z rozpisanymi reakcjami systemu. | 13 | Na ogół system nie informuje o błędnym loginie? System wysyła zapytanie do bazy? Baza jest wewnątrz systemu. To jest scenariusz opisujący PU (aktor system) a nie REALIZACJĘ PU (scenariusz uwzględniający komunikację pomiędzy komponentami systemu). Przypuszczalnie - wprowadzane byłyby wszystkie pomiary równocześnie. | 15 | 15 | 6 | Dostępne pokoje - zwykle z datą. Rezerwacja - dialog, czynności wykonywane na przemian przez aktora i system | 15 | 14 | Odpowiedź na ankietę w postaci kilku stron powinna zawierać petle. | 13 | Jak nie może wjechać wyjechać powninien przywołąć obsługę "konflikt". Przy wyjeździe - mogł zapłacic, ale nie opuścił parkingu w zadanym czasie, np.. 15min. Statystyki - jaka rola kierownika, dostaje PDF? | 13 | Jakie filtry, co zawierają. Ogólnie, dużo CRUD rozbitych na przypadki użycia, ale niech będzie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Scenariusze alternatywne | Czy wystarczająco szczegółowe | 5 | 2 | 3 | To, że system czegoś nie może zrobić jest mętne. Na ogół wskazujemy źróło błędu i je obsługujemy. Wprowadzanie błędnej oceny nie powinno cofać o dwa kroki | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | Co to znaczy nie powiodło się, dlaczego? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 26 | 14 | 22 | 15 | 19 | 23 | 26 | 26 | 14 | 26 | 24 | 21 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Architektura systemu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Definicja architektury | Z jakich warstw lub samodzielnych modułów składa się system | 2 | 2 | 1 | Użytkownik komunikuje się z widokiem, a nie kontrolerem. | 2 | Oczywiście ograniczamy architekturę do części zarządczej… | 2 | 1 | Model przechowuje dane i nie reprezentuje logiki. Widok nie komunikuje się z modelem (na ogół na stronie HTML lub w kodzie javascript nie zapisuje się haseł do bazy danych) | 2 | Model nie implementuje logiki | 2 | 2 | 1 | Interakcja z użytkownikiem odbywa się przez widok. Kontroler reprezentuje logikę i tu będzie zbiorem skryptów PHP. Model przechowuje dane. | 1 | Obawiam się, że wzorzec MVC słabo koreluje z kamerami i terminalami… Treminal to raczej coś podobnego do "aplikacja webowa", ale z obsługą płatności. Tzn. terminal jest interfejsem dla klienta. | 2 | Niech będzie, ale widokiem jest strona, a nie szablon strony. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis /derfinicja interfejsu | Jak następuje wymiana informacji pomiędzy warstwami lub samodzielnymi modułami. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | d | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Model analizy+projekt: klasy i relacje | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis ogóly projektu | Określenie platformy dla projektu: język programowania, biblioteki, środowisko wykonania | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | Chyba równoczesne zastosowanie Spring i PHP nie bardzo będzie możliwe | 2 | 1 | Kontroler nie może być Observerem widoku, chyba że byłby napisany w JavaScript (z metodami onSomethingHappened()) | 1 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Identyfikacja klas | Dobór klas, czytelność nazw. | 6 | 6 | 4 | Panel, formularz to typowe widoki. Nazwenctwo mętne | 6 | raczej na podstawie tabel niż diagramów | 6 | 5 | Django realizuje wzorzec ActiveRecord tutaj zastosowanie trochę niejasne. | 6 | 6 | 3 | brak diagramów | 6 | 6 | 5 | 5 | Coś jednak składuje dane? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atrybuty | Jak wyżej. | 3 | 3 | 1 | Np.. Ocena - jest powiązana ze studentem, przedmiotem i prowadzącym. Jeśli klasa jest interfejsem do BD to jej obiekty nie są składowane w BD. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | Przy pytaniach - nie bardzo | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody | Rozmieszczenie metod, czytelność nazw metod | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | Klasy modelu nie wydają się mieć metod, ale pojawiają się na diagramach? Ok, jest w kwerendach | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | Brak metod w komponencie BD | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Związki | Poprawność związków i krotności | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | Krtotnosci nie ma | 2 | Skierowane asoc i dependency | 4 | 0 | 3 | wolałbym asocjacje, roli i krotności nie widać | 3 | Brak powiązań z modelem dziedziny | 1 | 1 | Kontroler nie przechowuje informacji o widokach, dziedziczenie w złą stronę. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Czytelność | Rozróżnienie pomiędzy klasami z analizy dziedziny, widoku, ,modelu, kontrolera | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | Brak dziedziny… | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Relacje klas projektu z elementami platformy (nie przedstawiać relacji typu strona ma przycisk i listę) | Dziedziczenie po klasach bibliotecznych, użycie gotowych komponentów, wykorzystanie gotowych mechanizmów. | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 22 | 20 | 15 | 19 | 21 | 20 | 20 | 21 | 12 | 20 | 15 | 16 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Model analizy+projekt: zachowanie (5 scenariuszy) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jakość i czytelność / zgodność z zastosowaną technologią | Czy reprezentacja zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia | 10 | 8 | 2 | Miało być 5 (jest 2). Te które są pokazane, tylko częściowo poakazują wywołąnie metod. No i zaczynamy od widoku… | 8 | Kontroler nie powinien "wywoływać funkcji" , np.. wyświetlDane() widoku, bo w tej technologii nie jest połaczony z widokami. | 5 | Kaskada tworzenia widoków z widoków. Kontroler tylko w jednym przypadku tworzy widok. Rezultat działania na modelu trafia do widoku bezpośrednio? | 10 | 10 | 10 | 9 | 10 | Dodaj lokal - wywołać najemcę przez REF | 8 | Dodanie pytań w pętli. Przy dodawaniu pytań (3 rodzaje) powinny być zapewne rózne widoki? Jaka reakcja na sukces, porażkę. reportSuccess() wygląda na wywołąnie metody. Interakcja Aktora w ytrakcie publikacji? | 4 | Miało być 5 | 5 | Dodawanie - czy zadanie jest tworzone? Zmiana statusu - czym jets model? Jak tytuł opis zamienia się w zadanie? Jakie zadanie przypisujemy, skąd mamy gotowego developera? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spójność z modelem klas | Czy komunikaty są metodami odbiorcy | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | Ok, jest w kwerendach | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reprezentacja przebiegów alternatywnych | Czy istnieje | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | Zamiast dwóch altów - jeden większy. To są te same warunki! | 0 | 1 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spójność z modelem wymagań | Czy opis zachowania dobrze modeluje przypadki użycia. Czy są stosowane identyfikatory UC | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | jest bogatszy niż PU | 2 | 1 | 1 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 19 | 11 | 4 | 17 | 14 | 19 | 19 | 19 | 17 | 18 | 9 | 7 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Projekt interfejsu użytkownika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Czy jest, przejrzystość projektu | 5 | 5 | 4 | 5 | Ok, jest, ale niezupełnie zawiera to, co chcielibyśmy zobaczyć… | 4 | 5 | 4 | Wolałbym zobaczyć listy "czegoś", np. nowej specjalizacji do listy, itd.. Podobnie grafik wskazujący zajęte terminy… | 5 | 3 | 5 | 5 | Całkiem zgrabne, przy pytaniach zamkniętych można zastanawiać się nad formą wprowadzania odpowiedzi. | 3 | 3 | Trudno to nazwać ilustracją widoków, ale niech będzie… | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zgodność projektu interfejsu z relacjami między klasami/atrybutami klas | Np..jeżeli strona zawiera listę elementów typu XXX , to czy między klasą strony występuje relacja z klasą XXX | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spójność w stosowaniu identyfikatorów klas | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 9 | 7 | 6 | 8 | 7 | 9 | 8 | 9 | 5 | 9 | 9 | 5 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Projekt bazy danych | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Schemat bazy danych ERD | Ogólna postać; Czy odpowiada relacjom między obiektami dziedziny. | 8 | 0 | 6 | Termin; wydział-kierunek klucze? | 7 | 8 | 8 | 8 | 7 | Raczej lokal powinien mieć flagę administrowane (aktualnie). Lokal mógł być administrowany, mieć najemców, a teraz chwilowo nieadministrowany. | 0 | 6 | projekt adekwatny do ograniczonego modelu dziedziny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specyfikacja kwerend | Krótki opisu słowny w tabeli; Czy zrozumiała i w miarę wyczerpująca | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma | 12 | 0 | 10 | 0 | 11 | 12 | 12 | 12 | 0 | 11 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Punkty dodatkowe, max 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suma punktów z projektu | 120 | 73 | 81 | 85 | 101 | 113 | 117 | 119 | 73 | 114 | 81 | 71 | 77 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||