|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kryteria
oceny |
Objaśnienie |
Maks. liczba punktów |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
y |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
grupa G1 |
grupa G2 |
grupa G3 |
grupa G4 |
grupa G5 |
grupa G6 |
grupa G7 |
grupa G8 |
grupa G9 |
grupa G10 |
grupa G11 |
grupa G12 |
grupa G13 |
grupa G14 |
grupa G15 |
grupa G16 |
grupa G17 |
grupa G18 |
grupa G19 |
grupa G19 |
grupa G20 |
grupa G21 |
grupa G22 |
grupa G23 |
grupa G24 |
grupa G25 |
grupa G26 |
grupa G27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogólny
opis systemu (wizja) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cel systemu |
3 |
3 |
|
2 |
przygotowanie i publikacja
rozkładu |
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Udziałowcy (i ich cele) |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
Rola (aktor) jest formalnie
zdefiniowana poprzez zbiór funkcji, którą może wykonać. A dodatkowo ma nazwę,
która upraszcza komunikację. |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Granice systemu |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
e mail? |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
W jakim sensie Google jest
aktorem? |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lista możliwości (oraz diagram czynności) |
4 |
4 |
|
2 |
|
4 |
|
|
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
3 |
Proces prowadzenia wyborów
(rejestracja kandydatów, otwarcie, zamkniecie) |
4 |
|
4 |
|
2 |
A słowna lista możliwości
(wyliczenie)? |
2 |
diagram czynności |
4 |
|
4 |
|
2 |
Słowna lista |
4 |
|
2 |
|
4 |
|
|
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
11 |
11 |
|
8 |
|
11 |
|
0 |
|
11 |
|
9 |
|
11 |
|
10 |
|
11 |
|
11 |
|
8 |
|
9 |
|
11 |
|
11 |
|
9 |
|
11 |
|
8 |
|
11 |
|
0 |
|
9 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analiza
dziedziny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identyfikacja klas wraz z
atrybutami (metodami) |
8 |
8 |
|
6 |
Route to trasa, miał być
przejazd po trasie (Ride), np. rozpoczynający się o 7.32 na przystanku
początkowym |
8 |
|
|
|
8 |
|
8 |
|
6 |
Dokuemnty wystawiane przez
lekarza? |
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
4 |
EncryptionBox? Atrybuty? Użycie interfejsu jets tu
niewłaściwe, interfejs nie ma atrybutów (relacji) |
4 |
Bez Bazy, zamówienie -
pozycjazamówienia {ile porcji} - Danie, podobnie faktura. Jeżeli magazyn ma tylko funkcje, to nie
należy do dziedziny (powinien zawierać produkty, a produkty połączone byłyby
z daniami) |
6 |
Oferta to zdarzenie, które
powinno być rozgraniczone od miejsca (np.. hotelu). W tym samym miejscu może
być wiele kolejnych wyjazdów. |
8 |
|
3 |
Brakuje istotnych
elementów, np.. Dla schorzenia - zestaw mierzonych parametrów, codzienne
pomiary (kwestionariusz) to zbiór wartości dla parametró |
6 |
Raport zbędny, metody
niepotrzebne, raczej warto dodać jednostkę organizacyjną. Gdzie jest zdjęcie? |
|
|
7 |
Co miałyby robić metody
recepcjonisty? To są funkcje WYWOŁYWANE przez aktora! |
6 |
Zdjęcie powinno być klasą.
Bramka też, skoro ma stany? |
8 |
|
8 |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związki (krotności i nazwy
ról) |
5 |
5 |
|
3 |
krotności i role |
5 |
|
|
|
4 |
zastosować agregacje,
Usługa? |
4 |
Czego dotyczy umowa - brak
relacji |
4 |
|
5 |
|
4 |
role krotności |
4 |
zamowienie -stolik |
4 |
Nazwy ról po drugiej
stronie. Information raczej połączone z JobAnnouncement? |
5 |
|
4 |
|
3 |
agregacje, zamówienie
dotyczy stolika |
4 |
Pracownik - oferta? Jak to
wyjaśnić (n : n)? |
4 |
ról brak |
4 |
|
4 |
Za dużo agregacji i
kompozycji. Recenzent, Promotor, itp. Powinni mieć wspólną klaśę Rola |
|
|
4 |
złe krotności |
5 |
|
4 |
role zamiast/obok nazw
asocjacji |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stany |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
zarezerwowany w danym
momencie, przejścia pod wpływem czasu |
|
|
0 |
Dlaczego nie status z
diagramu klas? |
2 |
|
1 |
Co to za stan Poza
systemem? |
0 |
Stany wyborów |
2 |
|
2 |
|
0 |
JA ma stany… |
2 |
|
2 |
|
0 |
To nie są stany, ale
czynności. Stany są na diagramie klas |
2 |
|
2 |
|
0 |
To nie mają być stany
nawigacji, ale obiektów |
1 |
Digram - dozory przejść
powinny być metodami klasy Temat lub
Praca, a nie obiektu, który je wywołuje!!! |
|
|
1 |
znalazły się pożniej,
deadlock w Pokoju |
2 |
|
2 |
|
0 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Słownik |
3 |
2 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
Informacje są wcześniej… |
3 |
|
2 |
|
2 |
Proszę porównać definicję
magazynu z diagramem |
3 |
|
3 |
|
2 |
Już z analizy słownika
widać, że używane są pojęcia, których brakuje |
3 |
|
|
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
0 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
18 |
17 |
|
14 |
|
18 |
|
0 |
|
15 |
|
14 |
|
14 |
|
16 |
|
17 |
|
17 |
|
14 |
|
18 |
|
12 |
|
9 |
|
15 |
|
17 |
|
9 |
|
14 |
|
0 |
|
15 |
|
15 |
|
17 |
|
13 |
|
18 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specyfikacja
wymagań |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kompletność
(według diagramu) |
Czy możliwa funkcjonalność
jest pokryta przypadkami użyca. Aktorzy. |
5 |
5 |
|
3 |
Nie zmieniło się,
przygotowanie, publikacja i wycofanie rozkłądu |
5 |
|
|
|
2 |
Gdzie zniknęłą obsługa? |
5 |
|
5 |
|
4 |
Rozpoczęcie i zakończnie
(nawet jeżeli to wykonuje Czas) |
5 |
|
4 |
Jakieś statystyki? |
4 |
Gdzie zniknął aktor Google
(ok, jest potrzebny, bo używamy funkcjonalności logowania) |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
2 |
|
3 |
Potencjalnie każda klasa
powinna mieć przypadki użycia. Nie ma dla ofert z transportem oraz hoteli |
2 |
nie |
4 |
System nie powinien być
aktorem (chyba że system wd) |
|
|
4 |
Hotel (system) nie jest
aktorem |
5 |
|
5 |
|
0 |
brak diagramu |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poprawność
relacji |
Czy relacje mają
uzasadnienie powtarzalnością działań lub rozszerzeniem |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
Zła relacja extend
(kierunkek) |
1 |
Te relacje są podejrzanie
gęste. Zwłaszcza niezrozumiała UC9 includes UC10 |
1 |
|
0 |
Czy naprawdę itencją było
dziedziczenie? |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
0 |
Czy np.. Klient zamawia
usługę przez chata? |
1 |
|
1 |
|
0 |
Kolejność podrozdziałów! |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakość
i forma scenariuszy (5 scenariuszy) |
Czytelność zidentyfikowny
aktor, prewarunki, czy wyczerpujące itd.. |
15 |
15 |
|
13 |
Definiowanie środka -
definiowanie tras |
15 |
|
|
|
13 |
System powinien pokazywać,
informować, że operacja przebiegła pomyślnie, w przypadku klienta wysyłać
potwierdzenia e-mail tp |
12 |
to dokupywanie jest
nierealne, biuro chce mieć jak najwięcej ofert, bo pobiera prowizję. Wykupuje
się ogłoszenie. Ale klient może mieć za dużo niepotwierdzonych ofert. Można
usunąć ofertę przypisaną do umowy 'oglądania'. Umówienie - to raczej wpis
agenta do systemu. To jets kontakt,
logowanie raczej niewymagane. |
15 |
|
13 |
Nowe wybory - pętla po
lsitach i kandydatach |
15 |
|
12 |
Przy zamówieniu -dania
dodawane w pętli, po co takie rozdrobnienie?
A jak się wystawia rachunek to coś może się drukuje? Na kasie
fiskalnej? |
11 |
UC-4 a jak jest ich 10000,
to wszystkie się wyświetlają? UC5 co wpisuje? To wyświetlanie jest krótkie.
Generalnie, użytkownik powinien mieć funkcje filtrowania, poszczególne UC
raczej powinny zostać scalone bo są za krótkie |
15 |
|
15 |
Formatowanie kłopotliwe w
czytaniu |
3 |
Złóż zamówienie - to jest
biznesowy proces pełnej obsługi; Przygotuj - jak uaktuania stan składnikó? |
10 |
Definiuj rezerwacje to
typowy CRUD z dodawaniem jako główny scenariusz, Tu jest anulowanie, więc
identyfikacja na diagramie jest zła. Definiuj pkt3 za dużo różnych danych,
np. opis miejsca i zdjęcia. Def status - pracownik wpier powinien wybrać
ofertę z listy, następnie wyświetlić rezerwacje i dla jednej z nich zmienić
status. 4 przypadki użycia |
14 |
Pu 5 pkt 2 - tu jest za
dużo w jednym. Np. transport będzie z Rzeszowa, Karakowa, Katowic,
Wrocławia…. Potrzebne listy |
12 |
Dodaj - jak wygląda wybór
parametrów |
14 |
Zaakceptowanie - raczej
akceptowany jest przydział studentka-temat |
|
|
7 |
Zameldowanie to opis
biznesowego PU; Wymeldowanie analogicznie; Anulowanie - skąd wiadomo, jakie
klient ma rezerwacje (jeśłi nie ma logowania). Wysyłanie maila - nie było
takiego aktora |
12 |
Dezaktywuj - którą i w
jakim stanie pozostawić? Operator nie jest aktorem Rejestruj wjazd; A co
jeżeli jednak nie wjechał? Wyjazd - jak nie udało się zapłacić? UC5 - jakie
dane są ujęte w raporcie? |
14 |
Jeżeli rejetsracja nie
odnalzała się należało wyświetlić zdjęcia samochodów z określonej godziny. |
10 |
Na pewno kierownik
wprowadza pacjenta? Np.. Rektor studenta? Wyświetla listę, następny etap to
wybór konkretnego pacjenta. Rejestracja wizyty - u jakiego lekarza. A jak
pierwsza wizyta (brak dnaych pacjenta). Przyjmij wpłatę - raczej zakończone
wizyty jako punkt startowy, a czasem pacjent (jeśli dopłaca) |
15 |
Przy anulowaniu - klient
powinien widzieć swoje rezerwacje… |
|
|
|
|
|
|
|
|
Scenariusze
alternatywne |
Czy wystarczająco
szczegółowe |
5 |
5 |
|
2 |
To, że system nie może
odnaleźć czegoś co powinno istnieć to jest błąd implementacji, a nie reakcja
na przewidywalne błędne dane |
5 |
|
|
|
4 |
|
4 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
4 |
|
4 |
|
5 |
|
5 |
|
1 |
|
4 |
|
5 |
|
4 |
|
5 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
26 |
26 |
|
19 |
|
26 |
|
0 |
|
20 |
|
22 |
|
26 |
|
23 |
|
26 |
|
20 |
|
20 |
|
26 |
|
25 |
|
10 |
|
17 |
|
23 |
|
19 |
|
24 |
|
0 |
|
13 |
|
20 |
|
24 |
|
14 |
|
26 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Architektura
systemu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Definicja
architektury |
Z jakich warstw lub
samodzielnych modułów składa się system |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
MVC tu nie pasuje, ale
rzeczywiście niektóre komponenty to interfejs, a inne to sterowniki.
interfejsy to raczej zbiór funkcji niż dane |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opis
/derfinicja interfejsu |
Jak następuje wymiana
informacji pomiędzy warstwami lub samodzielnymi modułami. |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
0 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
0 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
analizy+projekt: klasy i relacje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opis
ogóly projektu |
Określenie platformy dla
projektu: język programowania, biblioteki, środowisko wykonania |
2 |
2 |
Klasy nie pasują do
diagramu sekwencji |
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identyfikacja
klas |
Dobór klas, czytelność
nazw. |
6 |
3 |
|
6 |
|
6 |
|
|
|
6 |
|
6 |
|
6 |
|
6 |
|
6 |
|
5 |
Koordynator to część
aplikacji mobilnej czy serwera? |
6 |
|
6 |
|
4 |
Tu można zrozumieć obecność
EncryptionBox. Niestety nie ma klas widoku? Patrz lab 6 |
4 |
|
4 |
|
6 |
|
6 |
|
5 |
Myślę, że w Ruby
interfejsem modelu byłaby Praca, a nie lista (Active record) |
|
|
0 |
|
2 |
Co to za klasa 'Bramka
zostaje…' lub 'Wyświetl formularz…' |
6 |
|
6 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atrybuty |
Jak wyżej. |
3 |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
2 |
Kontroler nie będzie miał
tych atrybutów |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
3 |
|
2 |
kontroler nie będzie miał
atrybutów (może sesję) |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metody |
Rozmieszczenie metod,
czytelność nazw metod |
3 |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
2 |
jakieś parametry |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
0 |
|
1 |
Kierowca ma metody? |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związki |
Poprawność związków i
krotności |
4 |
|
|
3 |
|
4 |
|
|
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
To nie powiny być
zależności |
4 |
|
4 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
4 |
|
2 |
|
3 |
Kontroler nie ma asocjaci z
wyjściową stroną |
|
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
Brak diagramu |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czytelność |
Rozróżnienie pomiędzy
klasami z analizy dziedziny, widoku, ,modelu, kontrolera |
3 |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
2 |
analizy dziedziny raczej
nie widać |
2 |
dziedziny? |
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
0 |
|
1 |
Tu powinno być rozróżnienie
klas komponentów architektury |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relacje
klas projektu z elementami platformy (nie przedstawiać relacji typu strona ma
przycisk i listę) |
Dziedziczenie po klasach
bibliotecznych, użycie gotowych komponentów, wykorzystanie gotowych
mechanizmów. |
1 |
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
1 |
|
|
|
|
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
22 |
5 |
|
20 |
|
21 |
|
0 |
|
21 |
|
15 |
|
22 |
|
21 |
|
18 |
|
17 |
|
21 |
|
22 |
|
15 |
|
15 |
|
16 |
|
21 |
|
19 |
|
19 |
|
0 |
|
1 |
|
6 |
|
18 |
|
16 |
|
21 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
analizy+projekt: zachowanie (5 scenariuszy) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakość
i czytelność / zgodność z zastosowaną technologią |
Czy reprezentacja
zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia |
10 |
10 |
Diagramy sekwencji są
zrozumiałe, ale np.. Nie da się zprawdzić, czy obiekt ma taką metodę, bo
niemożliwe jest jego zidentyfikowanie na diagramie klas. |
8 |
|
10 |
|
|
|
10 |
|
10 |
|
10 |
|
10 |
|
10 |
|
5 |
dodaj zamówienie - gdzie
wybór dań skad tu rachunek? Dziwna skłądnia wyjdź() |
10 |
|
10 |
|
6 |
Browser to 'procesor' do
wyświetlania widoku i wykonania kodu javascript, a nie obiekt uczestniczący w
realizacji przypadku użycia. Przepływy
zwracane do Browsera to właśnie obiekty niezidentyfikowanych klas, np.: informacja o, lista kandydatów, karta do
głosowania |
0 |
|
7 |
Komunikaty zwrotne nie mogą
być wywołaniami metod. Po otrzymaniu danych - uaktualnić widok. |
10 |
|
4 |
Znalazłem 2 zamiast 5 |
10 |
|
|
|
5 |
Klient i pracownik
recepcji, Kontroler nie wywoła updateview. Ogólne po wywołaniu metody wracają
rezultaty wywołania (strony nie podtrzymują wywołań asynch. Ze strony
kontrolera) |
5 |
Połączenia nie są zgodne z
architekturą |
6 |
3 zamiast 5 |
8 |
Przyjęcie wpłaty kartą -
zewnętrzny system bankowy (aktor). |
8 |
Kontroler nie wywoła metody
widoku, widok otrzyma dane i wywoła swoją metodę uaktualnienia. Sposób
wywołania może być automatyczny, np. w React |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem klas |
Czy komunikaty są metodami
odbiorcy |
2 |
0 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
0 |
nie zsynchronizowane z
opisem w tabelkach |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
0 |
Trudno powiedzieć |
1 |
różnie |
2 |
|
1 |
Brak dla bazy dnaych,
wyświetl błąd |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentacja
przebiegów alternatywnych |
Czy istnieje |
4 |
4 |
|
2 |
|
4 |
|
|
|
4 |
|
4 |
|
0 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
0 |
|
3 |
|
4 |
|
0 |
|
3 |
skąd zmienna typu
potwierdzenie w warunkcach pętli? Może jednak alt w środku |
|
|
4 |
|
3 |
|
2 |
tak, ale w alt obejmujemy
dobre i błędne ciągi (a nie dobra sekwencja jest pusta) |
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem wymagań |
Czy opis zachowania dobrze
modeluje przypadki użycia. Czy są stosowane identyfikatory UC |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
Chyba nawet lepiej… |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
0 |
|
3 |
|
3 |
|
1 |
|
3 |
|
|
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
19 |
17 |
|
15 |
|
19 |
|
0 |
|
19 |
|
17 |
|
15 |
|
19 |
|
19 |
|
11 |
|
19 |
|
17 |
|
14 |
|
2 |
|
15 |
|
19 |
|
6 |
|
18 |
|
0 |
|
11 |
|
10 |
|
12 |
|
16 |
|
17 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt
interfejsu użytkownika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy
jest, przejrzystość projektu |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
5 |
|
4 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
3 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
2 |
|
4 |
|
5 |
|
0 |
|
5 |
|
|
|
5 |
|
3 |
|
3 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgodność
projektu interfejsu z relacjami między klasami/atrybutami klas |
Np..jeżeli strona zawiera
listę elementów typu XXX , to czy między klasą strony występuje relacja z
klasą XXX |
2 |
2 |
|
2 |
|
0 |
|
|
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
|
1 |
|
2 |
|
0 |
|
2 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
w stosowaniu identyfikatorów klas |
|
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
9 |
9 |
|
9 |
|
7 |
|
0 |
|
9 |
|
7 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
5 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
3 |
|
7 |
|
9 |
|
0 |
|
9 |
|
0 |
|
7 |
|
4 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt
bazy danych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schemat
bazy danych ERD |
Ogólna postać; Czy
odpowiada relacjom między obiektami dziedziny. |
8 |
8 |
|
6 |
|
7 |
stan słownik, gdzie np..
Opis awarii |
|
|
8 |
|
6 |
co się stało z umowami? |
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
6 |
klucze i powiązania? |
|
|
0 |
|
2 |
To nie jest schemat bazy
danych ale diagram klas. Krotności wile:wielu niedostępne |
4 |
|
8 |
|
|
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
To nie są klasy modelu ale
encje bazy danych |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specyfikacja
kwerend |
Krótki opisu słowny w
tabeli; Czy zrozumiała i w miarę wyczerpująca |
4 |
4 |
|
4 |
|
3 |
parametry, dla edytuj? |
|
|
0 |
kwerendy to funkcje |
4 |
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
|
4 |
|
|
|
0 |
powinna odnosić się do
elementów bazy danych (np.. Tabel) |
4 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2 |
|
3 |
naprawdę wyświetla? |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
12 |
12 |
|
10 |
|
10 |
|
0 |
|
8 |
|
10 |
|
10 |
|
12 |
|
12 |
|
12 |
|
12 |
|
10 |
|
10 |
|
0 |
|
0 |
|
6 |
|
4 |
|
12 |
|
0 |
|
8 |
|
10 |
|
11 |
|
8 |
|
8 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty
dodatkowe, max 12 |
|
|
12 |
2 osoby |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Projekt 2 osobowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma punktów z projektu |
120 |
112 |
|
98 |
|
115 |
|
0 |
|
106 |
|
97 |
|
110 |
|
113 |
|
115 |
|
96 |
|
106 |
|
114 |
|
111 |
|
53 |
|
82 |
|
109 |
|
68 |
|
110 |
|
0 |
|
67 |
|
78 |
|
103 |
|
89 |
|
113 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|